måndag 10 november 2008

Sundsvall äg, nyckelhistoria + världshistoriens sämsta och sjukaste kast.... :)

Vi var i sundsvall på Halloween open, "vi" var jag, fille, albin och skulten.
singel på fredagen efter en fantastisk bilresa med massa is men glädje i bilen..
jag och albin åkte i första omgången nån enpoängsförlust mot curre och purre...
och iom att vi delade på alla vinstpengar så var det bara att börja hjälpa skulten o fille fram, skutte föll av i kvarten men fille kan man lite på våran pengamaskin :P
han vann alltså!

lördag dubbel, jag o fille samt skutte o albin.
skutte o albin föll av i kvarten men jag o fille gick ganska lätt till final.
jag hade vart sådär halvdann hela dan och fille stabil bra.
men i finalen började jag gå på vatten :P
efter galet bra läggspel av mig och bra skytte av fille så började lite skottsituationer dyka upp för mig också, bl.a så plocka jag lillen vid 8-0 ledning och 2 mot 4 i klot samt en stann fram på lillen vid 1-1 i klot när de låg poäng.. mumsvinst 13-0 :)

vi skulle fira dubbelvinsten med pizza som vi tog med till stugan, där jag kasta dörrnyckeln till skutte som tappa den och den studsade ner mellan två springor i golvet...................... hahahhaah helt otroligt! det gick inte att krypa under eller fiska upp den... vi åt upp pizzan inne i storstugan, men jag skulle få upp nyckeln hade jag bestämt mig för(inte ringa låssmeden som några andra tyckte...). jag lyckas tillslut hitta ett perfekt verktyg att få upp spikarna med som skutte hjälpte mig med och kvällen var räddad :)

söndag trippel, skutte med två trevliga sundsvallskillar och jag, fille, albin.
skutte åkte i kvarten, jagfillealbin vann turneringen ganska lätt på stabilt spel bl.a. 13-1 i finalen :)

tre vinster till sibiren och en skön hemresa väntade med våra excellenta chaufförer Fille och Albin (skutte sov oväntat nog...).


då finns det bara en sak kvar att berätta och jösses, vilken grej! :P niklas och måns höll på dö när de såg debaklet iaf...
det var i dubbeln i kvarten kanske, vi låg med 1poäng, jag hade sista kulan och sköt för 4p eller stanna för 5p. jag var sugen på att skjuta men jag hade kännt hela dan att jag inte var helt stabil på skyttefronten med bara några få skott, stel och lite träningsvärk... på vägen bakåt i svingen så typ touchar jag till min höft eller nåt så jag halvtappar greppet om kulan, jag tror jag håller den med fingertopparna.. och av nån sjukt underlig anledning så stoppar jag inte kastet där utan tänker att "va f-n jag kan rädda den"!
hahaha, på vägen framåt så börjar jag märka att va f-n håller jag på med det här kommer aldrig gå, och typ börjar stanna av svingen men innan jag hinner korrigera ordentligt så är det försent, jag har kastat kulan in i min egen högra vad! kulan studsar i ringen på kanten av min fot och rullar ut en meter åt sidan...............................
HAHAHAHAHA jag står ihopböjd skrattandes och undrar va i hela jag håller på med! :)
jag frågar våra motståndare om jag får kasta om(den landade ju faktiskt i ringen :P) det var okej sa dem och tänkte att jag ändå skulle missa med den skytteformen och självpsykningen som jag gjorde, MEN jag sköt och stannade så det blev 5poäng hihihi :D

Fille såg minst sagt förundrade ut(han tittade inte på själva kastet) när han tittade upp och såg mig stå hukandes, skrattandes och med kulan 1 meter åt sidan...

det var kärlek :)
vi hörs igen kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

(kram) :D på dig din "Rocker" /raspduttarn

Anonym sa...

Haha aa det var fan sjukt kul! Blev en nöjd människa när jag såg allt framför mig igen :D