söndag 2 september 2007

hola

hej vänner!
Förra helgen kom jag och folke tvåa i nynäshamns dubbelträff, det är inte ok att förlora tillsammans med folke! :P spana in www.sibiriencp.se och blogen där så lägger jag upp ett referat från tävlingen :)

igår kom jag och månsa trea i citroen cup, tävlingen med mumma till prispengar :)
direktutslagning, i första har vi mr mayo som spelar med en ny boulespelande talang där vi vinner efter inte så lysande spel.
i andra så har vi marklund och matte, känner på en gång att vi skulle behöva göra lite bra vändor på en gång då de är riktigt svårspelade som dubbelpar. vi förlorar de tre första jämna vändorna men bara med ett poäng var dvs 0-3, vi vänder upp till 10-3 efter bättre spel från oss, sen håller de på o göra en grym vändning efter att ha hittat spelet efter att ha skjutit lillen död. Vi håller dock oss rätt coola och reder ut det hela till en 13-11 vinst.
i 3e så har vi SBK, de spelar ok, skytten träffar ganska mkt på rasp men vi gör hela tiden de viktiga kloten i vändorna och vinner ganska komfertabelt.
i kvarten har vi bengan och jona, de regerande mästarna. hel skön match där vi plockar en fyra första omgången efter 4 kallar från oss :) i de två sista vändorna så har vi lite änglavakt och vinner 13-12. om vi hade torskat så hade det kännts snöpligt då vi hade bäst kontroll större del av matchen.
i semi har vi erik och klabbe, jag skjuter 4 riktigt dåliga skott och vill byta med måns och kan istället spela läggare som en kratta :D
Vi börjar komma igång, vid 5-8 så gör vi dock en riktigt risig vända som de tar en 4a i.... 6-12, nu får vi kriga! nästkommande vända står jag med sista kulan och de har match på plats, då går jag in och gör mitt första stannskott i matchen :) 8-12, vi har läge att panga hem matchen tom om vi lyckas, behöver 4kallar. Måns ordnar den första, sen lite lång på nästa och träff på tredje, vi ligger med 1p och jag missar dessvärre bonusskottet. 9-12. Återigen så står jag med sista kulan när de ligger med match på plats. Dock så har vi matchläge samtidigt då jag skjuter för 3p(stannar för match), jag lyckas med det viktigaste att skjuta bort deras match men stannar inte. 12-12.
i sista vändan så ska jag passa på att lägga en grym första kula då erik sprang iväg på toaletten så han kanske skulle bli lite stressad när han kom tillbaka, det hela backfires då jag prickar ett riktigt skitnedslag som jag inte såg pga att jag ville få iväg kulan på en gång, suck...
De lägger in tre som måns skjuter bort(stannar på två varav en rätt nära lillen) jag pangar bort eriks första lägg men sen hittar han det mest optimala lägget för deras del, lite snett kloss på högersidan mot lillen, skjuter vi rakt så dör lillen och de vinner då vi har 1mot1 i klot, snitten är nästintill omöjlig då om den hoppar till 5cm så leder de. aaaah. jag försöker spela ut den på vänster sidan och träffar men för tunt. 12-13! ajje!
500 att dela på i prispengar. hade vi gått till finalen så hade vi minst 2000 och hade fått spela en match mot VM-laget där vi inte har nått att förlora och allt att vinna(slå VM spelarna plus 5000:-)
tungt tungt! men suveränt kul att spela med måns igen, trots en dålig rygg så spelade han bra och var på gott humör :) jag förlorade en viktig klunsning mot månsa och fick åka buss hem.... :(

idag var jag först i farsta centrum och shoppa kostymbrallor och present till systerdotter engla som idag hade namngivningsfest i glömsta :) grymt trevligt att träffa en massa gamla bekanta och vänner :D vi hann spela en boulematch med dogg-klot jag, krille, anna och markus slog ganska lätt robin, martin och peter. Skönt snack och jag satte en fet färgbytare med ett 500gramsklot, mumma :)

kärlek
Robin

3 kommentarer:

Måns sa...

Tack för en rolib tävling Bemp. Skönt att du skrev om den viktiga sten, sax, påse-matchen. Hade glömt bort den :)

Folke sa...

Det är inte ok att förlora med Folke, rätt där, haha. sjukt mycket kramar till dig och liin. Ses imorn.

bemp sa...

Tack själv månsi, sjukt viktig klunsning som jag torska :D

Folke jag tror att just det är den 8onde döds-synden... :)