onsdag 30 maj 2007

I´m back! :)

Nu var det riktigt längesen jag bloggade!
Ska försöka köra några gånger iveckan from nu, vart så mycket på jobbet på sistonde.

Vad har hänt sen sist? Mest jobb och boule.
Jag är för övrigt hemma sjuk nu, hosta, feber och alldeles för mycket snor :(

Tävlingen i TBC så var vi klockrena i monraden och vann alla matcher, förlorade sen 11-13 mot Björn/Björn/Hannes i semi. tråkigt! Vår läggare Robin T var grym!!
i mixen så hade vi en oturlig udda poängsförlust på tid och fick möta Anna T/Måns i matchen efter där de va grymma och dagen var slut för oss i princip, vi vann de tre resterande matcherna men inget slutspel. Kul att köra med Anna S!
Måns och Anna vann hela skiten, i finalen mötte de min Liina och Skulten.
Siberianer på 3 och 4 plats också.

i Malmö så funkade spelet för mig excellent i spöregnet :P Vi vann alla matcher i gruppspelet på distriktskampen efter att jag som mitt typ skjutit back kalle på varenda skott :P
Fille sköt bra och Lotta pilla in läggen. Till semin mot BKS-Söder/JKarlsson/Jansson så hade det slutat regna och banorna blev mer rullaktiga, både lotta och fille tappa lite så det var mkt söka kloss för min del utan ordentlig utdelning, tyvärr torsk i denna match och sen vinst så vi blev 3a. totalt i distriktskampen så blev vi 2a.

På söndagen i Malmö så spelade jag och Skulten med Jonny Patron, skön och lätt att spela med. Vi vann de 5 första matcherna väldigt lätt, tappa kanske totalt 5vändor. i 8ondelen mot juniorlandslaget Måns/Alex/Fidde så har de flyt med lillen två gånger och får femmor bägge gångerna och vinner på det. suck. sista vändan står det 6-8:
Skulten spelar in så vi ligger med två poäng, Alex raspar in i högen, får stann och klossar sidan på våran 1a. lillen går och stannar 20cm innan för linjen och de ligger med 5poäng. Hade lillen gått 20cm till hade det vart 0, hade lillen stannat 10cm tidigare så hade det vart tre! hade den legat kvar så hade det vart 1 till oss... SUCK! ända stället där de får så mkt poäng, känns snöpligt och lite orättvist med tanke på att de fick lillen ner på ett missat skott tidigare för 5p..

aja, resan hem var kul! vi åkte vid 22(väntade på Lotta som spelade semi) Jag och Thomasson var de som var vakna hela vägen, Lotta körde 50min och sen körde Anna resten. Sista 3timmarna så satt vi och sjöng till radion, det lät fantastiskt bra! Jag kom isäng ca kl 6 på måndagmorgonen, till jobbet vid 10 :P segt :)

i helgen så var det DM i Nynäshamn, riktigt mysig spelplats!!
Det var inte så jättemycket lag men det var bra klass på lagen som var där!
i dubbeln på lördagen så börjar jag och jesper som är finalseedade att förlora en match sååååååååååå onödigt med 12-13. sista vändan har vi 5-2 i klot vid ställning 12-11 och förlorar!! jösses. Det va helt sjukt. Vi blir riktigt irriterade på varandra och spelar de två kommande matcherna i poolen som 3 var.
Efter poolen så bestämmer vi oss för att vinna igen :)
Tar ett boo-lag i 8ondel.
Sen så får vi möta det andra finalseedade laget Björn och Björn i kvarten(hade vi vunnit poolen så hade vi kunnat möta de tidigast i final.) Riktigt bra match, jämna steg hela tiden, många stann på skotten, vid ställning 7-11 så har vi guldläge 2mot2 i klot och 2 poäng på plats, ivar lägger ett klot som är väldigt hårt. vi hinner tänka yes va bra men den fastnar på våran 1a! suck, vårt skott studsar över.. jag lyckas pilla in en halvkloss så de inte kan skjuta utan lägger istället. 7-12 kunde vart typ 11-11 eller 12-11 vid max. vi tar hem två vändor innan de dessvärre tar sin sista poäng :(

Vi skjuter kvalskyttet till SM på lördagen, Jesper får dålig utdelning och stannar på 30, jag lyckas skjuta 41.

på söndagen är vi åter igen finalseedade tillsammans med Beijmo, vi släpper inget poäng i första matchen och har poolfinal mot klabbe/markel/anna, vi börjar riktigt bra men tar inte tillvara på våra lägen, tex 5-0 i klot och poäng på plats = 1poäng till dem. Jag blir fruktansvärt irriterad efter den omgången. Vi torskar matchen. 9-13.
Vi vinner sen skilje med 13-12 efter att jag fått gå in och styra upp läggen i mitten på matchen :)
i kvarten går vi upp till ledning 12-3 där de sen knaprar in poäng för poäng, vet inte hur många matchlägen det brändes.. :P 13-9 tillslut.

Nu är det paus för skytte-DM, jag blev 4a i grundkvalet och kommer få skjuta på SM!! fruktansvärt kul!
Grundkvalet:
Ivarsson 49p
Erik 49p
Folke 42p
Jag 41p
----
Albin 40p

dvs 3 siberieaner får skjuta på SM!

Nu sköt vi om DM titeln, poängskjutning för de 8bästa i grundkvalet, 4 bästa vidare till semi.
Ivarsson 55p (WOW!!!)
Jag 43p (PR)
Albin 38p
Leo 30p

Ivarsson slog Leo
Jag slog Albin, jag hade 37p och två lillar kvar när vi avbröt(räknar med att jag hade träffat nån för 40p :P)
i finalen mot Ivarsson så är vi jämna hela vägen fram till lillarna, när vi ska börja med dem så står det 34-32 till Ivarsson. Vi tar bägge 2 lillar klockrent så det slutar 44-42 till Ivarsson.
Mitt tredje lilleskott kändes sjukt bra i luften, helt spikrakt men den slår ner mitt på gummiringen och studsar över (lillen ligger 20cm från kanten) hade vart kul och se vad som hade hänt om jag hade tatt den :)
Spännande och kul va det!

semifinal mot Björn, Björn, Albin i trippeln nu(hade möts tidigast i final om vi hade vunnit poolen idag igen :P) De spelar väldigt bra samtidigt som vi inte skjuter så bra, jag spelar fortfarande läggare och lägger bra men de skjuter och stannar på de hela tiden och vi stannar inte på nåt så de vinner ganska lätt dessvärre.
Vi ställer in skorna i match om 3e.

5a i dubbel (läggare)
4a i trippel (skytt två matcher sen läggare)
2a i skytte (skytt :P)

Det är sådär, jag hade som mål att vara i två finaler, slarvet i poolerna var nog det som hindra oss från det. Björnarna är i bra form!

Vi var på ultraljud igår, jag säger bara WOOOOOOOOOW va häftigt!!
Man kunde tom se fingrarna och när den lille rackarn jäspa. De sa att allt såg bra ut(så skönt).
Datum för ankomst: 25 oktober, jag försökte få fram ett klockslag också men hon tyckte att det var för svårt att uppskatta ;)

Nu ska jag äta nåt, kram på er!! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Robin, jag kommer förbi butiken på måndag och säger hej! Jag är så glad för att du ska bli pappa; Pappa Robin liksom, helt gaaaalet!!

Kram//Jenny C

bemp sa...

Hej Jenny!!
Jag ser fram emot måndag ordentligt nu! :)

Kramar till dig!