fredag 11 maj 2007

long time no write

Hallooo, längesen det kom ett inlägg nu, vart fullt upp med jobbet och allt.
Tävlingen i Lindome blev ingen succé, helt fel inställning i första matchen(direktutslagning). Vi mötte tre tjejer som jag aldrig sett förut, trodde det skulle bli rätt lätt men det gick inte att vara okoncentrerad på den banan, grymt bra banor i lindome!!, gäller att hitta nedslagen. Vi tappar till stort underläge typ 4-11 och förlorar knappt 11-13 efter ha försökt kämpa i kapp. Sjukt griniga på oss själva att vi gör nåt så dumt så förlorar vi äve matchen efter och hamnar i c, vi lunchar lite och beslutar oss för att ha kul och spela ut som fn för att få en positiv stämmning som avslutning. Det går riktigt bra fram till finalen där vi på tre vändor tappar till 0-11 innan vi börjar kriga och tar sedan hem en viktig turneringseger :)

i dubbeln dan efter så har jag o skult helt rätt inställning i de fyra första matcherna och spelar sjukt bra, tappar totalt 4p på de matcherna mot helt ok motstånd.
i 8ondelen så får vi det på pappret kanske sämsta laget och börjar dessvärre tänka på vilka vi får möta i matchen efter om vi vinner(björnx2) och hur vi ska spela osv........ Ingen bra grej, jag lägger som en kratta i början och vi tappar till 0-8. Börjar kriga som fn igen och tar oss upp till 10, vi har typ tre vändor där vi står med många klot kvar utan att kunna ta poäng.. samtidigt som de har det lilla med sig, tex missa skott och ta lillen istället.. suck!

Resan till och från lindome var rätt intressant, ca 9,5 timmar ner och 4,5 timmar hem... :)
På vägen ner så hade vi mycket stopp och åkte i rusningstrafik, samt att våran buss tappade 5ans växel! vi fick två nya bilar längs vägen som va riktigt fräscha, sprillans nya :)
Fille va grym chaufför.

Spelat någon tävling till som man åter igen kanske torskat mot ett lag som man inte ska torska mot, jag håller på att få tillbaka den lite griniga känslan nu, känslan att verkligen att hata att förlora. Det har både sina för och nackdelar.. Men kontentan är att jag sista halvåret vart en hyfsat bra förlorare och typ förlorat alldeles för ofta :)
Kan vara bra och få tillbaka tidigare tänk, kriga i alla matcher och vägra förlora!

Kommande tävlingar: i helgen TBC öt med Jesper Skult och Robin T Johansson, sweet!
TBC mxd med Anna Strand, första gången vi spelar, kommer bli kul!
Nästa helg så blir det revanch från nationella i lindome.. Har blivit uttagen till distriktslaget till Örestad Open, det blir en distrktskamp mellan sveriges alla 8 distrikt som vardera har 1öppet lag, 1damlag och 1u23 lag. Formeringen i lagen inte riktigt klar än så jag återkommer med vilka jag spelar med. Blir såklart spel i den nationella trippeln också. Ska bli grymt kul!

Annars är det väl lite på gång, de flesta vet numera att jag och Liina väntar barn till hösten. Sjukt stort och spännande! Jag har inte riktigt insett det än tror jag. Det är 4e månaden nu så snart kommer de första sparkarna att kännas.. Namnfrågan är en het potatis hos alla kan man lugnt sagt säga iaf :)

Imorrn fyller pappsen år, måste hitta ett paket innan vi åker dit! Hoppas vi kommer på nåt bra.
Kommer nog då också att förkunna en nyhet som familjen inte kommer att gilla.. Har med bostad att göra, uppdaterar er på blogen sen! :D

Jag och mami övningskör nu varje torsdag på förmiddagen.
1 gången så åkte vi runt på älvsjömässans parkering i 2,5h.
2 gången så åkte vi en kort 30sträcka med två vändplaner fram och tillbaka 2h.
3 gången idag så hade jag sjukt bra självförtroende så vi åkte först runt i örby på 30/50 vägarna och gav oss sedan ut på örbyleden och 70väg! Jag råkade missbedöma lite och kom upp till 80 en gång, mitt personliga hastighetsrekord dvs. 4ans växel. Respekt :) vi körde 1,5h.
En grej som sabba lite för mig bara var när jag skulle ta höger vid en korsning med trafiksignaler, jag kommer igång och då går en gubbe mot rött! Broms och koppling, det var lugnt. Då kör vi igen och då kör en bil från andra sidan in i min fil!(han ska lämna företräda för mig där) ahh, jobbigt men ändå broms och koppling är jag med på. Dock så börjar jag bli lite stressad av att vi inte kommit nån vart och de bakom mig kanske är irriterade så råkade varva lite högt när jag skulle åka iväg för 3e gången :)
Det var iaf väldigt roligt och jag avslutade med att köra till gullmarsplan!

nu ska jag lägga mig och snuggla brevid Liina, natti!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gunlög om det blir en flicka! Det är ju inne med lite gammalmodiga namn...

Anonym sa...

learn about our site -

[url=http://trailfire.com/adipex_online_s134m?tab=Comments] adipex side effects [/url]

http://trailfire.com/adipex_online_s134m?tab=Comments
[url=http://trailfire.com/adipex_online_s134m?tab=Comments] cheapest adipex [/url]