måndag 25 juni 2007

blogdags! =)

Nu har jag äntligen funnit lite tid i min vardag för att blogga :)
Det har vart fullt upp på jobbet, juni är den mest hektiska perioden där vi har fullt på alla tre boulebarer samt att Mayon kommer in, Mayon flöt på riktigt bra det var bara vädret som sög. Känns lite oturligt med toppenväder i tio dar och sen mulet o lite regn under de två mayo dagarna för att sedan bli sol igen på fredagen :P

Seriespelet i Karlsborg var fantastiskt kul, antagligen det roligaste som nånsin spelats :P
Vi snurrade runt för fullt, emot Boo2(som jag tycker ska slåss med Union om andra platsen :P) så spelade Maja skytt, Ivarsson mitt och Burre la. Maja panga grymt och vi vann mötet med 4-0.
Det var inte så mkt på hur man spelade som avgjorde om eller man skulle spela nästa, Skult tex vann 4 matcher med 13-0 och blev bänkad direkt i matcherna efter :P

Det var så att bara 8 pers kunde ingå i en trupp till ett möte och vi var 10st. En gång så middlade vi om det, ingen vanlig middling dock :P Den som var närmst och den som var längst ifrån skulle vara helt utanför truppen och den näst närmst och näst sist skulle vara reserver :) Liina och Fille hade mätning om vem som skulle vara utanför truppen, Liina vann mätningen :)

Vi vann med 4-0 i alla möten förutom mot Black Boule och Hammarby där det blev 3-1.
De bjöd helt klart på bäst motstånd, det var även ett plus för Black boule att det var jag och burra peter som var utanför truppen och därmed bestämde över byten i laget, byten mitt i match och byten mellan matcher. Vi gick helt efter nyans på tröjorna och Fille blev bänkad efter att ha en alldeles för fräsch tröja på sig :P

För mig personligen så var tekniken inte så bra under helgen, låg väl på kanske 70% träff på skotten men hälften av träffarna var tunga duttar, typ en halvmeter :P Riktigt tunga banor att skjuta på, järnet gällde för alla utom albin :P Kände 0 i adrenalin förutom i en match mot HIF där laget brevid förlorade och vi hade ett hyfsat stort underläge som vi krigade tillbaka.
Matchstatistiken för mig blev 9-0(varav två inhopp) och det är väl rätt sköna siffror :)
Bäst spelade Peter Burlin, han var grym hela tiden och förlorade ingen match han heller.
Grillet på kvällen var mysigt, två pokerturneringar blev det också, i första åkte jag med AA mot 79.... i andra så hade jag trissen på floppen, all in och förlorade tillslut mot en högre kåk efter runner, runner :P Poker är inte min grej :)


Jag berättade tidigare om att jag och måns tricksköt lite i björns trädgård, vi bad Bengt M filma lite och det var han snäll och gjorde, däremot så fick vi inte till det så klockrent men här är de två bästa när vi försöker få träff samtidigt! (OBS på att min sving är dubbelt så fort som Måns och att min båge är högre, blev lurigt att timea in :P)


Den bästa, där jag skjuter backis :)



Sommarserien ikväll igen, mot BOO, viktig match :)
Vi spelar med
Ivarsson/Beijmo/Malmsten/R.Johansson/B. Johansson/Bondesson.

Midsommar firade vi på landet med syster christine, robin och lill hannes. super najs!
Jag och Robin spelade fotboll 1mot1 på 7manna gräsplan *helt slut* :P

Kvällen innan midsommar var jag ute med ett gäng från Boulebar, vi var runt 8st som satt och drack öl och hade allmänt bra!

På fredag får vi en kattunge! Vi håller tummarna för att Muflo kommer gilla sin bebis(hon är inte så jätteförtjust i katter) men om hon får uppfostra en själv så tror jag det blir bra!
Kattungen är helvit förutom en grå fläck på huvet, übersöt! Troligt namn: Gösta :)

pyss

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, du är för snäll Bempis! Grymma filmer, typ som folkes!