torsdag 7 juni 2007

Nationaldag och nya klot! :)

Nationaldagen firades tillsammans med mina kära arbetskamrater, en fantastiskt kul och mysig kväll, vi var runt 8pers och började med lite boule på boulebar rålambshov, fett najs.
Vi fortsatte sen för att leta upp nåt bra ställe att kolla på matchen (sve-island) alla ställen hade reserverade bord, vi va ute rätt sent typ en kvart innan start :P
men så gled vi in på biljardpalatset(där vi skulle gå och spela biljard senare) och där fanns det ledigt bord närmst TVn, jackpot! :)
Vi fyllde bordet med tomma ölflaskor och hade det allmänt trevligt :)

En lätt svensk seger och sen började biljardspelet, jag och jocke vann de två första organiserade
matcherna innan alkoholen satte sig in hos alla och blev mkt bus och skratt. Vi fick tillsägelse från personalen att vi var för högljudda.. koncentrationssport... :)
Kvällen fortsatte med mkt dryck och trevligt sällskap, jag blev rätt dragen :P Slutade på nån hemma"fest"(alla softa o snacka) innan det blev bulle hemåt.. kom i säng vid halv 4 och det va inte kul att gå till jobbet idag...
Inte riktigt full balans när jag gav mig av :P

Kul på jobbet var dock att vi fick en drös klot idag, bla ett klot som är helt nytt för svenska
marknaden: marco foyot c13 från OBUT, ett halvmjukt klot. Jag, skulten och Bondesson hade beställt varsitt set med gravyr på som vi provade på i björns trädgård, mumma vilka klot! super bra grepp, planar perfekt och man får bra träffar plus att det är en nästan "torkad blålera" yta på den som är unik :)
Kul med nya bollar!
Måns fick även då sina nya klot, ATX, han blev rätt glad och vi stog o ranchade en bra stund :)
Vi provade på lite olika trickshot och duelerade i snyggaste träffar (måns vann två matcher, först till 5 med 5-4)

imorrn åker vi ner till Karlsborg/Hjo!
Det är seriespel i karlsborg, Liinas snälla pappa och styvmor sover borta så vi kan överta deras hus i hjo(20min från spelplatsen) och göra det till ett sibirien hus :)
Vi är totalt 10pers som åker:
Folke & Majsan, Ivar, Alban, Phil, Burre, Bobby, Skutten, jag och Liina.
På lördagskvällen så blir det till att grilla och att bada i den vedeldade tunnan!
Fett med kärlek :)

Vi hörs efter helgen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ehh, uppdatering snart eller?

Anonym sa...

nu så pistol peter :)