söndag 8 juli 2007

b-day and b-days

födelsedagen avklarad, den 23e, supernice middag med familjen!
Fin fina paket, kläder, presentkort, flowers och seinfeld dvd = mumma!

Spelat boule som en galning, en semesterande ivarsson har vart sjukt sugen att träna och då hakar man lätt på :)
mån 4h, tis 5h, för mig. Ivarsson körde också några timmar på onsdagen!
Intensiv träning = väldigt många kast, Ivarssons rörelse ser perfekt ut medans min ser ganska trött ut :P

Jag och Ivar spelade på maria bouledagars invigning och vann hyfsat lätt, tror vi tappade 3p totalt under kvart, semi och final. Ivarsson sjukt het och jag lurade in nåt lägg :) viktig seger i finalen, det var mot skulten (och jens) :) 1a = 700:- (bra prispeng!)

på fredagen spelade jag o skulten, tämligen lätt till semi där vi mötte ivar och anders larsson, vi tog den banan som var svårast att stanna på för att få undan ivars carraeuer. Det gick sådär :P tror vi tog 4p, vi hade dock chanser, i tre vändor så behövde vi göra de två avslutande kloten för många poäng typ 8-0 i p, men istället blev det 1-3, nich gut :( 3a = 200:-

idag lördag så spelade jag med skulten igen, det gick hyfsat lätt till kvarten där vi stötte på åke löwbeer och Iaan d, de spelar bra inledningsvis och har lilla flytet på sin sida och vi har rätt saftig oflyt också. vid 0-4 så ligger vi risigt till, har en hyfsad med i spelet bakom och två klot kvar mot deras 5! vi väljer att skjuta lillen, jesper hattar den bakåt! så våran hyfsade är inte alls med och vi avslutar med halvdant lägg till och de tar 6p. Vid 0-11 så har vi 2 mot 4 i klot och jesper tar ni sats mot lillen och sätter den!! TJOFF utbrister vi!! nu vänder det! och det gör det, vi börjar le mer, tjoffar på alla bra och spelar mkt tight(många lägg på trång yta som hittar in). Vi gör iaf 4klot varje vända och krigar som djur, våra tjoff lockar till sig åskådare så vi har iaf en 20pers som kollar när vi vinner med 13-11, mumma :)

i semin så väntade Ivar och bobby b, de spelar solit och vi spelar som första halvan mot åke/iaan fast hela tiden :P
trist torsk, besviken på mitt spel i den matchen!
3a = 150:- (lägre prispeng i regionala än kvällstävlingen men det är ju mer sanktionsavgift såklart)

imorgon spelar jag tillsammans med skulten och lotta larsson, ska bli skoj!
Hoppas på att fortsätta med prispallarna och kuverterna ! :)

Liina gjorde en FANTASTISK räkgryta ikväll, snyggt älskling!

vi ses på torget!!

Inga kommentarer: