måndag 9 juli 2007

vinst på MBD

Idag lirade jag, skulten och lotta larsson ÖT på mariabouledagar och vann!
det var en hyfsat lugn resa fram till semifinal där anders larsson, danne johansson och kenny nilsson väntade. En riktigt usel start från båda lagen där våra motståndare har det lilla flytet som ger de övertaget. De tar ledningen med 11-2, då gör vi en super-rockad, jesper som lagt hela dan ska skjuta och jag lägger. ett mycket lyckat recept :)
jag missar mitt första lägg sen öser jag in två bra varje vända, jesper pangar på grymt bra med typ 3 av 4 träff på järn hela tiden samtidigt som Lotta fyller på suveränt.
En riktigt skön vändning med många tjoffar och fivear, jag hade sån där mysig adrenalin rush i typ 25min :P

I finalen väntade Anna Thomasson, Klabbe Hedengren och Victor Patron. De 4 första vändorna så lägger jag in mina två riktigt bra och samtidigt som de har problem med skyttet så går vi upp till 9-0. jag tappar lite på läggen men vi spelar ändå mer stabilt, två lilleflyttar som gick våran väg hjälpte till, solid insats och vinst med 13-0, fanny :) 600:- och försvarade rankingpoängen som jag, anna t och matte lind vann förra året, viktigt :P

imorrn jobbar jag lite på kontoret och spelar sen dubbel med bondesson på torget!!

Inga kommentarer: