onsdag 28 mars 2007

cykeln fram i vårvärmen

Varken jag eller Liina cyklade nåt med våra cyklar förra året vad jag minns, min MTB som förövrigt har typ 10cm breda däck(helt slut att cykla 10min på asfaltsväg :P) står i päronens garage. Men Liina´s 24" ladybike stog på balkongen och det sprätte i benen idag pga det grymma vädret så va tvungen att fixa till den för att äga vägarna lite.
En hink varmvatten med lite lödder och en trasa tog bort all smuts, kedjan var rätt rostig och jag hade ingen olja förutom oliv :P Jag sprejade på olivoljan med en obh nordica´s magiska uppfinning easy spray, blev galet bra. Pumpade däcken, ingen punka som tur var utan de va i ganska bra skick..
Uppdrag var jag tvungen att ha, handla bubbelplast till jobbet på shurgard blev det. Jag ringde o beställde tre rullar och tänkte cykla tillbaka med de igen för att sen ta tuben in till stan. Min bild i huvet av dessa rullar var att de kanske max var 15cm i diameter och att det skulle gå galant att ta med de på cykeln ihoptejpade.
Perfekt väg till shurgard, *ironi* det var bara uppförsbackar..... Kände hur bra kondis jag hade.. :P Men satte som regel att inte ha markontakt och fixa det :)
Väl framme på shurgard så visade sig att dessa rullar hade en diameter på typ 50cm st. Utmaningen självklart tagen och jag låna lite tejp av den kanske mest proffsiga bubbelplastförsäljaren jag mött.
LOL är ordet för hur jag såg ut med de där rullarna, som tur var så var det en hel del nerförsbackar nu då så behövde inte trampa så mkt.. men när det väl behövdes så gick det typ inte då jag då slog i änden på rullen med knät som i sin tur stötte till styret som då försökte få mig av vägen.. Det var iaf jäkligt kul att vara ute och att uppleva vindpustarna som kom med ett segel av bubbelplast :)

Spana in den här träcykeln från rwanda, respect that!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm, våår... spritter i kroppen, doesn't it ;)

Folke sa...

Han med videokameran ser lite otäck ut...

bemp sa...

han samlar på rwandska pojk.. nej! cyklar såklart!