söndag 25 mars 2007

le weekend

Sedärja, nu är snart helgen över. Gick ganska fort denna gång, kom hem sent i fredags från jobbet och sen upp och spela tävling på lördagen, Marsrevolten. Det var lite av en revolt mot de vanliga tävlingarna, det var nämligen gruppspel om 6lag! 5 matcher i gruppen betydde att om man skulle vinna tävlingen så var det 8matcher, antal lag: 24.............. Kändes otroligt utdraget och jag blev rätt trött på hela grejen redan i andra matchen, vi hade dock inte så jättehårt motstånd i gruppen så vi kunde vinna våran grupp ganska komfertabelt ändå. 45mins begränsningen per match fortsatte även i första matchen i slutspelet, kvartsfinalen. Personligen tycker jag att om man ska köra korta matcher så borde "minuten"regeln vara "30sekunders"regeln också då det är detta som gör att det tar lång tid. I kvarten kom den första roliga matchen och jag tyckte det va kul igen :)
Det var mot Leo och Skulten, jag började väldigt trevande fram till 0-6 med sen så spelade vi riktigt bra och vann med 13-6 efter att de tappat lite i sitt spel. Mattias va grym i den matchen!

Semi mot Måns/John, matchen gick ganska fort. Två vändor har jag två klot kvar när de ligger med tre poäng och har ett klot kvar, jag lyckas inte få in mina lägg och de rycker som fn :P kändes surt då iaf två av de här kloten va bra kastade men inte gick vägen.
Måns panga på bra och John la bra med rull, John har bra handled, han kommer tjäna på det sen när han lyfter upp kulan lite. Iaf, de spela bra och vi missade nyckel-kloten så dessvärre torsk med typ 7-13. Delad 3e plats, Mattias är en otroligt skön medspelare! Han stod ut med mig när jag var oinspirerad de första 6timmarna :P Det här ska vi göra om i en tävling med lite mer action :)


Idag söndag så hade vi årets påskmiddag(ja!), det pga att jag o liina åker ner till hjo under påskhelgen. Hela familjen var samlad och det var riktigt mysigt! Vi passade på att fira min syster christine som fyller år imorrn måndag. Vi hade alla gått ihop och köpt en grymt skön fotölj som hon blev väldigt glad över.
ordentlig påskmiddag med allt, siLL och nubbe såklart :)
efter maten var det dags för den årliga påskäggsjakten, mamma har förberett kartor för varje "barn"(vi är mellan 21 och 32). under tallriken så ligger första kartan, på den så är det en bild på nåt i huset, när man hittar den så ligger nästa karta där, lapp nummer 5 visar vart ens påskägg är gömt! Grymt kul med spring, fasthållningar och puttandes i trappor och gångar, vi var 6pers som jagade. Det brukar vara jag och syster anna som är snabbast att hitta men i år så var det nånting som gick snett........ syster christine är först! följt av liina(årets skräll ;) ), robin(mr jumbo), mackan, anna och jag kom sist!! jag fastnade några minuter för mycket på en bild på en fyr som jag sen inte kunde hitta nånstans... den stog gömd i köksfönstret :P
Älskar min familj!
Kom förövrigt några roliga överraskningar under middagen, bla ska mina föräldrar gifta sig i höst! fantastiskt kul :) återkommer nån annan gång om vad som sas mer.

Övrigt att tillägga
downside med den här helgen: jag fick sova en timme mindre.
upside med den här helgen: det är sommartid.

schving!

Inga kommentarer: