onsdag 11 april 2007

Påsken

oooh, back in town!
Vi droppade i fredags morse(okej det var Liina som gjorde det själv medans jag packade a.k.a låg och drog mig..) av Muflo hos mina päron och for sen iväg till Liinas hemstad Hjo. Bygden/staden ligger en halvtimme sydost om Skövde på vätterns västra strand och har ungefär 9000invånare, jag bodde själv nere i Hjo ett halvår innan jag lyckades lura upp Liina 17år till hufvudstaden. Grymt mysig stad och riktigt härlig att va i på sommaren/våren! Mina 6månader där var dock på vinterhalvåret och då är det rätt dött :P

Hursom, vi kom väl iväg vid 1130 på långfredagen, brukar ta 3½-4timmar ner. Vi visste att det skulle vara mkt bilar på vägen så räknade med 4h denna dagen.
mmmmm.... vi kom fram kl 1730 drygt tror jag. 6h! den första olyckan var innan södertälje, tog ungefär 50min att köa vidare, nästa var när vi kommit förbi e-tuna och det precis blivit en fil, självklart stopp där med! Men som förste kartläsare så beslutade jag snabbt att vi skulle backa 15meter på motorvägen(de bakom hakade på) och svänga av mot västerås köra mot hällbybrunn och sen höger och köra mot torpa, i detta beslut låg lite karta och mkt känsla. den utflykten tog ungefär 25min varav 20min på små grusvägar där man inte kunde möta andra bilar(för smalt). Väldigt idyliskt, mkt ladugårdar, jag såg tre bönder, jag vinkade såklart, liina skratta åt mig såklart, liina höll på o dra en katt men klarade biffen, jag såg i farten 3 monstergäss på en familjs tomt!, jag lyckades tvinga liina att backa och kolla på gässen, jag försökte kuttra(dove mode) för att få lite reaktion men ingen utdelning.
Vi kom sen ut några kilometer längre fram på e20 och brummade vidare, en hel del småstopp mer var det på vägen men inge mer gäss.

Väl i Hjo så var det väldigt mysigt, man märker verkligen skillnaden på luften! Jag sover extremt bra där! Men blir också trött tidigt på kvällarna när det inte finns några fuems att gå på :P
Tränade en hel del på boulebanan som vi tvingade mamma monica att bygga på tomten. Det hela började väl med att jag o Liina började gräva i hennes gräsmatta och sen var det bara att slutföra :P Respekt till monica som lånade en "padda" som hoppade ner och gjorde banan hård och bra! Den va lite lös nu efter vintern plus att hennes katt albin(som för övrigt är typ 70cm lång och 25cm bred, stor sork-ätande gosig utekatt) hade bajsat i den så fick rensa lite först :) men det gick bra, som vanligt var avståndsbedömningen inte den bästa när jag byter från inne till ute men det kändes bra! Spana in Hjo åns vattenfall

Jag rundar av nu, tror att det händer roliga grejer på jobbet imorrn!

Avslutar med en stor puss till Liina och min pappa som var iväg och köpte sommardäck medans jag jobbade ikväll.. Ni är bäst!
PS. Pappa Ray = grymaste fixaren! DS

Inga kommentarer: