tisdag 3 april 2007

Torsk och mormor b-day

Inte skrivit nåt sen i fredags, lördagens tävlingsdag gick inte så jättebra, vi vann en match. Dock hade vi ganska bra forutsättningar till söndagen: vinn de två avslutande matcherna så var vi vidare. Det var mot Ian´s och Stefan O´s lag så det kändes inte omöjligt direkt.
Dock så hade Jesper vart sjuk hela veckan och Anders tinitus mådde inte bra av lokalen. Så vi valde att avbryta spelet på lördagskvällen.
Banorna var galet roliga! Dock så gick det inte att andas där inne vilket gjorde det hela ganska trist.
Lite kommentarer från matcherna:

Match 1 mot lag Alex Lindqvist(som vann hela alltet sen, snyggt!)
Bra och jämn match, vi har ett läge för en 4a men missar, vid ställningen 2-4 så har vi 4-2 i klot och poäng, de skjuter bort för tre bra poäng på svårlagt ställe, jesper missar två lägg och jag mitt första. Får in en men de skjuter bort. 2-7 istället för tex 3-4 eller kanske 5-4? suck, en dålig vända och en omänsklig dubbel av dem ger en femma och de avgör vändan efter det.
2-13(kändes hårt efter en o en halv risig omgång)

Match 2 mot lag Björn Ivarsson.
Jag har riktigt kul i matchen, lite sprallig. träffar det mesta men stannar inte nära.
Vi missade några lägg i fel tillfälle, annars bra match! 10-13.

Match 3 mot lag Kenny Nilsson
Mardrömsstart, vi missar två vändor när vi har tre klot kvar på handen(lillen går vid skott) tillslut underläge 3-12 vänds av en fantastiskt skjutande skult och lillematande anders. Jag själv bidrar med ett riktigt bra kast(jag har sista kulan vid 3-12, de har två poäng på plats, jag sätter en carreau på deras etta), annars var jag svajig. skön vinst! 13-12.

Match 4 mot lag Kristian Lilja
Perfekt matchstart, första omgången gör vi 6klot liksom de, men skulten sätter två fetkallar vilket ger oss 2-0. nästa omgång två fetkallar av skulten igen, jag skjuter en backis :) De lägger en superkloss, jag har sista kulan till att dra lillen 3dec för fyra poäng men missar preciiiiiis. det blir bara en etta och vi börjar tappa spelet lite. vid underläge 3-9 så gör vi en super rockad, jag lägger o anders pangar(grymt bra) in viktiga skott och vi krigar till oss 8-10 inför sista omgången som vi dessvärre inte får till och chansar men tappar en 3a.
med 8 poäng så var vi de som tog flest poäng från detta lag under helgen förutom när de torskade mot veteranlandslaget i slutspelet :)

Match 5 mot lag Magnus Alvén
4-0 första vändan, det såg ut att bli en lätt match, men i de 4 nästkommande vändorna så trollar de in en kloss eller lillekloss på sista eller nästsista och sätter troll i det hela. Jag börjar spela uselt och vi får inte till det o tappar till 6-13. Kändes väldigt onödigt och lite slarvigt.

Det va sista matchen för dagen, vi tog ett gemensamt beslut ca 45min senare att avbryta tävlingen som sagt.
Hade vart kul och se vad vi kunde gjort i slutspelet men vi mådde alla bättre av att vara ute från hallen :)
Vill bara tillägga att Maria BK arrade tävlingen riktigt bra, Foppa styrde upp :)

Jag och Liina firade min mormor´s födelsedag på söndagen istället hos mina föräldrar, den övriga släkten va där och det var rätt högljudd stämning som vanligt :D
Det va iaf mysigt att träffa alla.
Min mormor vill INTE ha fler saker, hon säger att hon har så mycket saker. Så jag o Liina köper jämnt förbrukningsvaror istället :P Fina servetter och ljus funkar på grandma!

körde två matcher på boulebar i måndags, obesegrad på hemma-arenan yeeees *rysk brytning* :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dags att uppdatera, har det inte hänt något spännande :)

Robin1

bemp sa...

nu så!! :)

Robin3